« Înapoi la lista proiectelor

1.10.1996-31.05.1997
Scopul proiectului a fost acela de a dezvolta un model pentru managementul constructiv al conflictelor prin intervenţia unei a treia părţi neutre şi imparţiale, ţinând cont de specificitatea culturală a României.
Acest proiect cuprinde 2 module: un modul de formare şi un modul de asistenţă.
În cadrul modului de formare s-au desfăşurat următoarele activităţi:
• Identificarea nivelului de cunoştinţe teoretice existente în România despre managementul conflictului;
• Identificarea percepţiei asupra a ceea ce însemnă conflict şi impactul potenţial pe care l-ar avea o teorie a managementului constructiv al conflictului asupra societăţii românesti;
• Cercetări asupra modului în care reacţionează românii în situaţii conflictuale;
• Testarea posibilităţilor de a adapta metode vestice de rezolvare a conflictelor la modelul cultural specific al României.
Modulul de asistenţă a conţinut următoarele activităţi:
• Pregătirea angajaţilor administraţiei publice pentru folosirea unui model de planificare strategică la care să participe toate părţile implicate;
• Identificarea unor metode specifice pentru îmbunătăţirea comunicării între angajaţi şi între departamente în cadrul unei instituţii de administraţie publică (primar, vice-primar, şefi de servicii, şefi de birouri etc.)
• Organizarea primului seminar din România pe tema „Rezolvarea Conflictului-Soluţii Alternative”, Sinaia, martie 1997;
• Realizarea în 1997 a unui studiu referitor la metode utilizate în rezolvarea conflictelor în România ( studii de caz în Bucureşti, Piteşti, Slobozia, Cluj, judeţele Harghita şi Covasna), coordonat de Marius Lazar şi Istvan Horvath, lectori la Universitatea Babeş-Boliyai, Facultatea de Sociologie;
• Îmbunătăţirea cunoştinţelor asupra domeniul rezolvării de conflicte în rândul organizaţiilor non-guvernamentale (în special cele active în domeniul educaţiei şi a relaţiilor interetnice), sindicatelor, asociaţiilor profesionale (profesori, avocaţi, jurnalişti etc.), partidelor politice, Parlamentului, institutiilor administraţiei locale, agenţiilor guvernamentale.
Canadian International Institute of Applied Negotiation (CIIAN)
Ambasada Canadei la Bucureşti
Association of Universities and Colleges from Canada (AUCC)
Delegaţia Comisiei Uniunii Europene la Bucureşti prin programul PHARE Democraţie (1996 - 1997)
Dezvoltarea unui Model Specific de Mediere şi Soluţionare a Conflictelor în România
Durată
1.10.1996-31.05.1997
Scop
Scopul proiectului a fost acela de a dezvolta un model pentru managementul constructiv al conflictelor prin intervenţia unei a treia părţi neutre şi imparţiale, ţinând cont de specificitatea culturală a României.
Activităţi
Acest proiect cuprinde 2 module: un modul de formare şi un modul de asistenţă.
În cadrul modului de formare s-au desfăşurat următoarele activităţi:
• Identificarea nivelului de cunoştinţe teoretice existente în România despre managementul conflictului;
• Identificarea percepţiei asupra a ceea ce însemnă conflict şi impactul potenţial pe care l-ar avea o teorie a managementului constructiv al conflictului asupra societăţii românesti;
• Cercetări asupra modului în care reacţionează românii în situaţii conflictuale;
• Testarea posibilităţilor de a adapta metode vestice de rezolvare a conflictelor la modelul cultural specific al României.
Modulul de asistenţă a conţinut următoarele activităţi:
• Pregătirea angajaţilor administraţiei publice pentru folosirea unui model de planificare strategică la care să participe toate părţile implicate;
• Identificarea unor metode specifice pentru îmbunătăţirea comunicării între angajaţi şi între departamente în cadrul unei instituţii de administraţie publică (primar, vice-primar, şefi de servicii, şefi de birouri etc.)
Rezultate Formare
• Organizarea primului seminar din România pe tema „Rezolvarea Conflictului-Soluţii Alternative”, Sinaia, martie 1997;
• Realizarea în 1997 a unui studiu referitor la metode utilizate în rezolvarea conflictelor în România ( studii de caz în Bucureşti, Piteşti, Slobozia, Cluj, judeţele Harghita şi Covasna), coordonat de Marius Lazar şi Istvan Horvath, lectori la Universitatea Babeş-Boliyai, Facultatea de Sociologie;
• Îmbunătăţirea cunoştinţelor asupra domeniul rezolvării de conflicte în rândul organizaţiilor non-guvernamentale (în special cele active în domeniul educaţiei şi a relaţiilor interetnice), sindicatelor, asociaţiilor profesionale (profesori, avocaţi, jurnalişti etc.), partidelor politice, Parlamentului, institutiilor administraţiei locale, agenţiilor guvernamentale.
Rezultate Asistenţă
• Realizarea unui studiu de caz intitulat „Îmbunătăţirea comunicării între factorii de decizie dintr-o instituţie a administraţiei publice”, care conţine rezultatele programului de facilitare şi asistenţă oferite de FDC, Primăriei Sectorului 6, Bucureşti, 20-25 februarie, 1997Finanţatori
Canadian International Institute of Applied Negotiation (CIIAN)
Ambasada Canadei la Bucureşti
Association of Universities and Colleges from Canada (AUCC)
Delegaţia Comisiei Uniunii Europene la Bucureşti prin programul PHARE Democraţie (1996 - 1997)